Back to work

Idag kunde jag äntligen åka jobbet igen, underbart. Jag gillar verkligen att jobba. Det kan bero på att jag är en väldigt socialmänniska som älskar att prata och på mitt jobb finns många likasinnade, både personal (hatar det ordet) och elever. Fick klagomål vid morgonfikat att jag inte pratade tillräckligt för det var så tyst men det tycker jag att jag fixade till sen när jag "värmt upp" stämbanden lite. Då pratade jag både om historiska stunder (som igår) och syltmunkar (när John F Kennedy sa "Ich bin ein Berliner. Berliner = Berlinbo eller Syltmunk).  När jag får prata om såna saker älskar jag mitt jobb ännu mer, att jag sen fick in lite slaget vid Lützen och Karl XIIs likfärd i en och samma lektion (svenska) gör ju inte saken sämre. Snacka om att vara nördig. Jag tror jag älskar anekdoter.

 
  Att få prata om syltmunkar, Karl XIIs likfärd och slaget vid Lützen gör att jag älskar mitt jobb!

              Se hela bilden

Bilderna lånade ifrån: http://sv.wikipedia.org/wiki/Syltmunk
                                        soilander.wordpress.com
                                        sv.wikipedia.org

Nu ska jag värma köttsoppa och bre några knäckemackor med ost. Det är perfekt mat när man måste hålla kalorinivån nere. Viktnedgången går faktiskt bra sen jag gick med i Viktklubb igen, hur bra får ni inte reda på just nu.


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0