"Bästa svängen Hökarängen"

I eftermiddags la jag mig i soffan och kollade på en av mina absoluta favorit filmer Sällskapsresan 2 Snow roller. I love it, den är så härlig. Vet inte hur många gånger jag sett den men den är lika bra varje gång särskilt som nu när det är ett tag sen jag såg den. Problemet är bara att jag blir så sugen på att åka skidor. Tittade ut lite på "vår" backe och kunde knappt se den på grund av det tråkiga vädret och då försvann suget lite. Det var flera år sen jag hade "tyngden på dalskidan" och "böj på knäna". Ole har ju jämt en massa nymodigheter och finesser men hans skidor med vibrationsdämpare kan aldrig ha blivit någon hit om de överhuvudtaget funnits på marknaden. När filmen spelades in 1985 åkte jag på ärvda skidor som var en tvärhand höga och hade ingen större koll på vad som var inne i skidsvängen. Men tänk att filmen fortfarande kan få folk att vilja slänga sig ut för en pist och skrika "Bästa svängen Hökarängen"!

Vem skulle inte tacka ja till en skidresa med de här herrarna?
       
Bilden lånad från: http://www.expressen.se/1.339756


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0