En dag i storstan

!dag har vi varit först på Riksdagen där vi hade en jättebra guide. Jag har bara varit på Riksdagen en gång tidigare, för en miljon år sen, men nu fick vi se andra delar som jag inte fick se då. Sen blev det besök på Burgar kungen på Sergelstorg. I ett Whopper meal är det lika mycket kalorier som i TVÅ "normala" måltider. Efter lunch tog vi tunnelbananen ut till Naturhistoriska riksmuseet. Först gick vi runt och kollade lite och sen såg vi "Sea monsters" på Cosmonova. Jag tror inte jag varit på Naturhistoriska sen det var dinosaurieutställning där när jag gick på låg- eller mellanstadiet, de hade massa roliga utställningar nu, bland annat en om människan som var rolig och en om "regnbågsdjur" det vill säga homosexuella djur, den skulle jag vilja se, vi hann inte in dit idag. Får åka dit med Sambon någon helg. På Cosmonova har jag bara varit en gång tidigare, på högstadiet. Filmen vi såg idag var i 3D så vi fick ha på oss 3D glasögon. Det var häftigt när stora urtidsdjur kom simmande emot en.


Bilden lånad från: www.utemagasinet.se


Efter en sådan här dag är man helt slut i huvudet, man är på helspänn hela tiden för att inte någon ska komma bort. Jag tror dock att jag blivit lugnare på utflykter sen jag flög hem från London själv med 68(!) ungdomar för 1,5 år sen. Sen dess vet jag att allt går och att allt löser sig.


Nu ska jag lägga mig i soffan i väntan på Sambon! Kram


Kommentarer
Postat av: Caroline

Det gäller att ha rätt perspektiv när man skall frossa på valfri hamburgerbar: du får se det som att ett Whopper Meal är dubbelt så gott som en vanlig lunch :-)

2009-01-28 @ 19:30:36
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sjöstadsfröken

Caroline: Det var en bra idé, så ska jag tänka framöver. Tänk att sån mat är så satans gott.

2009-01-28 @ 19:47:10
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0