En fredagskväll i förorten

I går eftermiddags satte jag mig utrustad med vinflaska och nästan ett kilo lösgodis (barn går att muta), på mitt kära pendeltåg ut till förorten jag jobbar. Kvällen skulle spenderas hos Fyrbarnsmamman och hennes lilla fotbollslag (vilken sport har bara fyra spelare/lag? Curling kanske? Så jag kanske skulle skriva Curlinglag?).

Hur som haver, det blev en trevlig eftermiddag och kväll med fika, docklek, frågesportsspel på dator, middag med vin, tv tittande med MASSA godis och chips, man fick dock akta sig lite så att godisen inte redan hunnit bli tuggad på. Kvällen avslutades med Geni innan jag åkte tillbaka till min lugna trygga lägenhet.

Det var skillnad mot våra fredagar med promenad och lugnt tv tittande. Hmm, när det gäller tvn är vi bara två som ska enas, värre när man är sex viljor, jag får ju min vilja igenom minst varannan gång men oftast vill vi ju se samma. Men jag måste säga att alla barn och hundar skötte sig exemplariskt rakt igenom. Tack hela fyrbarnsfamiljen för en rolig kväll!

                                                          Godis är gott!
                                

Bilden är lånad från: http://manlee.blogg.se/images/2008/-00000000000_10445309.jpg


Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Tack själv sjöstadsfröken. Ja godis är gott, vin också för den delen! Ja ibland undrar jag vad jag gjorde innan jag fick barn!Som idag har jag lekt arbetat hämtat barn tvättat och hjälpt till med småsaker om vartannat! Men det är kul och man håller sig ung, ELLER????!!!!!????

Kram

2009-01-05 @ 15:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0