Fröken Vimsmaja!

Jag har en ring som jag gillar väldigt mycket, jag fick den i studentpresent. Den här ringen har varit med om mycket: jag har tappat den i Östersjön men tack vare en hundring kunde jag muta en unge att leta reda på den på havets botten, jag har klämt den i badrumsskåpet så att den blev alldeles bucklig och fick lämnas in på lagning och den har blivit stulen men återfådd.


Idag var den ute på äventyr igen: jag satt vid datorn på jobbet och konstaterar att jag måste byta hand för ringen eftersom ena handen är smalare än den andra och då tappar jag ringen, jag går på toa och gör det jag ska och när jag sen torkar händerna är ringen borta. Jag plockar ur allt papper ut papperskorgen 2 gånger och kollar runt på golvet och i toan utifall att. Ingen ring. Kollar ute i korridoren och i papperskorgen en gång till. Känner i fickorna men fortfarande ingen ring! Jag tänker ett par fula ord och tror att jag spolat ner ringen i toan, typiskt!


Hinner skicka ett par sms om detta till sambon på vägen hem och han undrar var exakt jag tappat ringen denna gången. När jag sen ska byta om till träningskläder ramlar ringen ur byxorna. Den måste på något vis ha hamnat innanför mina brallor. Men det har inte känts det minsta. När jag så skickar ett sms till Sambon och meddelar att ringen är funnen kallar mig "Jäkla Vimsmaja", men han börjar ju bli van vid detta och hade börjat planera att köpa ny ring. Undrar om man kan köpa ring med säkerhetskedja eller liknande, ni vet nåt sånt som ungars vantar sitter fast i kläderna med? Tål att tänkas på! Kram


Kommentarer
Postat av: P

Men Malin dååå! Inte var du så här vimsig när vi läste ihop,det var ju jag som var virrepannan nr 1.

Köp en snygg tunn kedja och trä ringen på den och vips så har du ett halsband!Då har du på dig ringen fast på ett annat sätt och du slipper tappa bort den.

Jag brukar ha min förlovningsring på detta sätt då mina fingrar ändrar skepnad titt som tätt.....

Kram

2009-01-27 @ 06:26:38
URL: http://isprinsessan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0