"Min" träningskompis

Under julledigheten (och andra ledigheter) brukar jag gå och träna på morgonen istället för på eftermiddagen. Jag är egentligen en morgontränare eftersom man då får eländet gjort direkt på morgonen och sen kan gå och känna sig nytränad och fit (ja drömma går ju) resten av dagen. Om jag inte hade så sabla långt till jobbet och behövde åka i ottan skulle jag gärna träna på morgonen jämt. Hur som helst: senast jag var och tränade på morgonen kommer en ganska kort, ljushårig, vältränad tjej gåendes förbi mig. Henne känner ju jag, tänker jag. Men innan jag hinner säga hej kommer jag på att jag inte alls känner henne utan bara har sett på tv. Det var landslags Viktoria Svensson som gick förbi, efter det såg jag henne flera gånger, skulle tro att hon tränar, mån, ons och fre eftersom jag såg henne först fredag och sen måndag. Så nu kan jag skryta med att jag och de andra (i varje fall en) i landslaget (som sagt drömma går ju) tränar på samma ställe. Det kan ju bara innebära att jag kommer bli lika fit som hon, eller hur? Ett riktigt framgångsrecept känns det som!

                   Blir jag också proffs nu?

        

Bilden lånad från: http://app.rfsl.se/apa/images/12039.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0