Vaccinations time

I kväll ska vi vaccineras mot Kolera. Vaccinet har stått i kylen i en vecka och om ca en halvtimme har vi varit "fastande" i en timme och ska dricka Dukoralen som vaccinet heter, sen måste vi "fasta" i ytterliggare en timme. Det var läkaren som tyckte att det var bäst att ta vaccinet på kvällen men vi kom på när vi kom hem idag att det för oss hade varit bäst att ta det på eftermiddagen, eftersom vi gärna dricker the och äter en frukt (önsketänk) framför tvn på kvällen, men ikväll blir det inget sånt och då blir jag extremt sugen på att äta nåt, bara för att jag inte får. Men vi vågar inte vänta tills i morgon, man vet ju inte hur viktigt det är med exakt rätt dag och så och det skulle ju inte vara kul om vi får pruttsjukan bara för att vi tog vaccinet en dag för sent. Om jag inte missminner mig från tidigare vaccinationer så smakar Dukoral bajja bara för att göra det hela ännu värre. Men jag antar att jag inte ska klaga, jag får ju trots allt åka till Venezuela om EN vecka, längtar. Kram!

Efter en vaccination kan man förhoppningsvis ligga på standen hela resan!

                         
Bilden lånad från: http://www.masta-vaccines.com/_include/img/dukoral_main.jpg


Kommentarer
Postat av: Anonym

Just det det är INTE synd om dig lilla fröken!!!!

Det är värre för vissa andra som får jobba hårt och som dessutom inte ens hanterar facebook!!!!!!

Ibland känns det som om man är född på stenåldern!

Kram

2009-01-28 @ 21:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0