I denna ljuva sommartid!

Nu skiner solen över Sjöstaden, Stockholm, ja hela Sverige! Härligt härligt! Jag har roat mig med att rensa lite skit ur lådor och pappershållare, satt in papper i pärmar och tvättat. Under detta inte allt för roliga arbete blev det dock en paus men lunch på en asiatisk restaurang på Östermalm med Lillis, trevligt! Det var länge sen jag träffade henne så det var roligt. Efter en god lunch var hon tvungen att gå tillbaka till sitt jobb och jag åkte samt promenerade hem till mina pappershögar i värmen. Stannade dock på mackedonkan och köpte mig en Mc Flurry marängswiss, den var god, helt klart en ny favorit!


Nu är pappershögarna nästan färdigsorterade (recept som ska in i receptpärmen är kvar) och rabarberkräm är kokad så jag ska ta och sätta in de sista paprena i en pärm och sen ska jag lägga mig i soffan och läsa ut min deckare från Island i väntan på Sambon. Oj, nu ringde äggklockan, tvätten är visst klar, tur att jag ställde klockan för jag hade glömt den annars!


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Har du inget bättre för dig en dag som denna?! Lägg dig i solen och slöa ; )

2009-06-29 @ 17:36:52
Postat av: Lillis

Tack för igår, det va supermysigt att luncha igår. Får vi göra om! Kram

2009-06-30 @ 08:51:01
Postat av: Sjöstadsfröken

Lillis: Ja det får vi göra, men vi ses på torsdag till att börja med!



Filmskaparen: Slöa är inte alltid min grej, jag måste känna för det, slöar hellre på landet eller nåt än hemma. Men visst kan jag slöa om det skulle behövas!

2009-06-30 @ 10:22:47
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0