I-landsproblem

Har känt att jag inte haft några bra samdaler eller slipin skor senaste året så jag hade bestämt mig för att få köpa ett par nya skor men problemet är ju då förstås vilken sorts sko man ska köpa, en sandal eller en slipin? Hittade en fin vit Everest sandalStadium för 299 kr (skulle kunna passa både till shorts, enklare kjol samt jeans) , en enkel slip in på Nilsson för 299 kr (skulle passa kjol främst), två olika slip in med mer krussiduller, även de från Nilsson för 600-800 kr. Vilka köpa? Tänkte ett tag att jag kunde köpa de båda billigare paren. Tog upp problemet med Fru Jurist vid lunchen idag. Vi hade både vissa mindre bra erfarenheter av Everestsandaler, det är sömmar som skaver. Vi gick en sväng efter lunch och hon föreslog en annan sorts sandal som jag tyckte var snygg men inte helt 100% säker på. Hon sa att jag kunde följa med mot hennes jobb och gå in på Mixage som ligger dörr i dörr med hennes jobb, eftersom Mixage dessutom hade 30% på alla sina skor. Jag gick ju med och där inne hittar Fru Jurist en helt perfekt sandal till mig med 30% rea, som hittat. Sandalen skulle kosta 545 eller dylikt men nu kostade den strax under 400kr.

Borde öva på att ta skokort eftersom jag
köper en hel del skor (eller sluta köpa skor)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk vilken duktig shoppinghjälp jag är - först den blå klänningen som du köpte inför vårens bröllop och sedan sandalerna idag! Nu ska jag smita hem och ta helg - måste börja fixa naglar och annat inför bröllopet imorgon! Stor kram och glad midsommar!



ps. jag såg ditt sms - klart man får tjöta av sig ibland!!! Kram!

2009-06-18 @ 15:27:11
Postat av: Filmskaparen

Att sluta köpa skor är nog det bättre alternativet.

2009-06-18 @ 17:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0