Inte så illa

                 

Strax före åtta i morse knöts joggingskorna och hörlurarna sattes in i öronen. Jag hade bestämt mig för att ta rundan runt Årstaviken som är ca 9,8 km.  I skuggan var det inte så farligt varm, men när man var i solen blev det riktigt varmt. Hade varit bra att ta med vatten tror jag, hade nog orkat jogga mer då, men nu joggade jag nästan hela vägen, gick lite grann på de sträckor som ligger direkt i solen, vilket inte var så jätte många sträckor. Det går inte så fort när jag är ute, men jag tar mig runt och med tanke på att jag för några år sedan aldrig skulle fått för mig att bege mig ut i joggingspåret är det inte så illa. Jag gör det inte heller för att bli snabb utan för att bränna kalorier, runt 850 kalorier brändes på dagens runda.


Strax ska jag ta tvärbanan bort till mormor och åka ut och promenera på Djurgården med henne. Ska faktiskt ta och smörja in axlar och armar tror jag så att jag inte bränner mig. Det kanske är dags att jag börjar göra mig i ordning: blåser håret, sätter upp det i toffs, smörjer armarna samt klär på mig klart så att jag inte missar det tåg jag ska ta.


Ha en skön dag så länge!

Bilden lånad från: http://cache.virtualtourist.com/1495567-Bridge_over_to_Djurgarden-Stockholm.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0