Karnelund krog och rum



Måste slå ett slag för underbara Karnelund krog och rum i Gislöv. I höstas var jag där med farmor, farfar och Storebror, då åt jag en mycket god fiskgryta med äppeldessert, tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag åt till förrätt. Förra måndagen var jag där med farmor och Sambon. Då hade de precis öppnat restaurangen under vardagar för året, tidigare i vår har den bara varit öppen under helgerna. Denna gång åt vi en skaldjurspaté med en röra till förrätt, hängmörad ryggbiff med parmensangratinerat och timjanskryddat potatismos i filodeg, helt otroligt gott! Till dessert åt vi tre olika ostar med fikonmarmelad. Ostarna kom från en granngård. Efter maten drack vi cappuccino och åt en tryffel på verandan. Menyn består av ett par menyer som man antingen kan välja enstaka rätt (160 för förrätt eller efterrätt och 240 för varmrätt) eller hela menyn (400kr) Det är rikliga portioner. Ägarna Jan och Peter har lyckats få till inredningen så att den är precis lagom enligt mig. Rummen (som jag aldrig bott i men tittat på) är smakfyllt renoverade och inredda, priset är inte heller helt fel.

            IMG_5178KAR_070620.jpg

Är ni nere på Österlen eller någonstans i närheten av Österlen kan jag verkligen rekommendera en middag på Karnelund krog och rum, det är värt en omväg!

Bilderna lånade från: http://www.karnelund.se/main/default.asp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0