Krisen är över

I morse 5.45 frågade Sambon mig varför jag inte gått upp och var på väg till jobbet? Jag har semester sa jag. Har du? frågade Sambon. Hur mår du idag då? frågade jag. Jättebra, svarade Sambon, huvudvärken är helt borta. Det hjälpte alltså att han somnade strax efter nio i går kväll, tänk vilken dundermedicin sömn är! Nu kan vi fira midsommar som tänkt och åka iväg i nästa vecka, hurra!

Nu är det dags för midsommartvagning, in i duschen och skrubba bort all smutts som samlats sedan julbadet. Sen blir det en sväng med dammvippa och dammsugare innan jag tar mig in till City (förhoppningsvis på cykel om det inte börjar regna) för lunchen med Fru Jurist. Men jag hinner säkert in här fler gånger innan jag beger mig. Ha det bra så länge!

               
Bilden lånad från: http://www.asele.se/images/midsommar-w200.gif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0