Säckhoppning och crocketspel

Så var midsommaren firad även 2009. Det blev en lugn och skön helg men det hade inte gjort något om det varit varmare i både luft och hav. Grannens ungar verkade dock inte bry sig om köldgraderna på 12 grader som till och med fick Sambon att duscha istället för att morgonbada vilket han normalt gör där ute. Midsommaraftonen firades med sill, färskpotatis, jordgubbstårta och grillat. Vi midsommarstången ställde jag upp i både dragkamp (och vann) samt säckhoppning och vann en flaska vin, inte illa. Mamma var sur för att hon inte hade något barnbarn att dansa runt stången med och drömde sig bort till nästa sommars firande då höggravida Svägerskan inte längre är gravid.


Igår plockades crocketspelet fram. Pappa och jag övade lite men när Sambon och en måttligt road mamma kom och var med slutade vi två på de sista platserna, jag kom först från slutet. Hmmm, och mamma som påstod att hon inte ens kunde reglerna. Det är något lurt med detta. Jag har i varje fall segern i säckhoppning att luta mig tillbaka på efter helgen.  


Nu går tvättmaskinerna för fullt och väskorna ska packas om för i morgon åker vi ner till Farmor och Kommissarie Wallander. Som tur är har farmor dator och Internet så det kan säkert bli inlägg där nerifrån.


Hade fått ett meddelande på facebook att två av mina australiensiska "föräldrar" kommer till Sverige i Oktober, det blir kul. Har inte träffat dem sen 2001. Trodde nog inte att jag någonsin skulle träffa dem igen efter att de lämnade mig på Camp Koala i Grampians (naturområde i Victoria, Australien) 1999 och nu blir det andra gången sedan dess.


Nu har jag lite att pyssla med. Kram så länge!

På denna klippa var jag sommaren 1999!

Bilden lånad från: http://www.smfarmcottages.com.au/images/grampians-balconies.jpg


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Glöm inte att lära farmodern din att messa!

2009-06-22 @ 11:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0