Semester

Nu är det semester!!! I år ska det bli riktigt härligt att vara ledig faktiskt. Det verkar dock som att semestern inte riktigt börjar som jag hade tänkt mig, Sambon verkar ha åkt på något virus eller bassiluss. Många på hans jobb har varit sjuka i veckan och idag kom han hem med huvudvärk och andra mindre trevliga symptom. Han mår nog inte ett dugg bra för kan kröp till kojs redan klockan nio vilket jag inte tror har hänt under vår tid tillsammans, han brukar annars vara som piggast på kvällarna. Detta bådar inte gott inför den stundande midsommarhelgen och nästa veckas resa ner till Farmor i Wallanderland. Dessutom ska Sambon på möte i Tobleroneland onsdag till torsdag i nästa vecka och har bokat flyg från Köpenhamn eftersom vi är där nere då. Hoppas att hans tidiga sänggående hjälper tillfrisknandet.


I morgon ska jag luncha med Fru Jurist. När vi pluggade i Uppsala brukade hon, jag och Lakritsfisken luncha en gång i veckan och det är något jag saknar. Eftersom jag jobbar där jag jobbar har vi ingen möjlighet att luncha under terminerna så vi får passa på när jag har lov. Nu har vi dessutom inte setts sen början av maj så det är på tiden att vi träffas, oftast ses vi kanske varannan eller var tredje vecka.


Innan lunchen med Fru Jurist har jag tänkt ta en sväng till gymmet, förhoppningsvis är det ok väder så att jag kan jogga dit och sen jogga runt sjön. Eller förresten, runt sjön blir det nog svårt att springa på morgonen eftersom en fjärdedel av spåret är avstängt för renovering av spåret. När jag sprang i kväll var det inga som jobbade där och då gick det att springa förbi avspärrningsskyltarna, men det vill jag inte göra om det är massa gubbar där och jobbar. Får helt enkelt ta en annan sväng i morgon. Hur smart på en skala är det att renoverat spåret mitt i joggingsäsongen? Jag är egentligen en morgonmotionerare, tycker om att träna på morgonen, det ger en skön känsla resten av dagen men eftersom jag går upp klockan fem och pendlar i en och en halv timme finns ingen möjlighet att träna på morgonen just nu.


Vi får se om jag har en sjukling här hemma under morgondagen eller om han är pigg och går till jobbet.


Kram


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Glöm inte fråga din farmor om hon kan det där med sms!

2009-06-17 @ 23:55:59
Postat av: Sjöstadsfröken

Filmskaparen: jag ska lära henne messa, coolt va?

2009-06-18 @ 09:11:13
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0