Sjung om studentens dygnsura dar!

Idag var det studentavslutning på vår skola. Jordgubbsfrukosten som brukar vara ute var inflyttad till kafeterian eftersom det var risk för regn, men det kom inget regn. Inte förrän det var dags för utspring, då regnade det. Regnet fullkomligt öste ner. Föräldrar och släktingar stod utanför entrén med plakat och paraplyer. Jag sprang ut med en elev som behöver lite stöd. Som tur var hittade vi hennes familj på en gång så att jag kunde springa in igen relativt snabbt utan att bli allt för dränkt. Stackars alla de elever som ska åka flak i regnet. Flera elever sprang in igen efter att ha hittat sina familjer, de bytte om till oömma kläder för att regnet (och all dricka de sprutar ner varandra med) inte skulle förstöra deras fina klänningar och kostymer. Men studenterna verkade rätt nöjda ändå, innan de sprang ut sjöng de så att taket nästan lyftes. Själv fick jag en lite nostalgisk känsla under ceremonin som var i teatern med sång och stipendieutdelning. Studentdagen var en härlig och rolig dag!

           Regnet det bara öser ner...

Bilden lånad från: http://www.nvp.se/PageFiles/16975/regn.jpg


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Jag såg dig, Dalmasen och Fyrabarnsmamman inne på Finkan idag. Jag hade mer förväntat mig se er i skolan.

2009-06-12 @ 17:26:09
Postat av: Sjöstadsfröken

Filmskaparen: Vi vet att du glömde betygen med flit!!! Fyrbarnsmamman och jag hängde med studenterna idag och Dalmasen med datorerna, men vi tog en paus från "hängandet" och fick till Finkan.

2009-06-12 @ 17:35:00
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/
Postat av: Filmskaparen

Nästa gång jag glömmer betyget ska jag kontrollera vilka dagar och tider ni är där ;)

2009-06-12 @ 19:25:52
Postat av: Sjöstadsfröken

Filmskaparen: Gör det!

2009-06-12 @ 20:08:39
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0