Smuggling pågår

Igår packade vi in oss själva och farmor i bilen och styrde kosan mot Utlandet, det vill säga Danmark och Tyskland. Efter att ha åkt över Öresundsbron (första gången med bil för mig och Sambon, tidigare med tåg) körde vi de 15 milen genom Danmark mot Rödby och färjan mot Puttgarten och Boardershopen där. Stärkta av korv och pommes frites begav vi oss in i det 8000 km2 stora flytande "spritvaruhuset". Boardershopen ligger precis när man kör av färjan. Vi lassade hela kundvagnen med öl (12 plattor) vinboxar, vinflaskor, whiskey, och lite annat smått och gott. Jag fick lite panik ett tag och undrade  hur allt detta skulle få plats bilen. Men det var ingen fara, allt gick in i bagaggeluckan utan problem. Nu undrar jag varför vi inte köpte mer vin? Det blev lite stressig på slutet eftersom man skulle få 200 danska kronor (280 svenska kronor) tillbaka på färjebiljetten om man åkte tillbaka inom två timmar, men vi hann precis. Klockan sju körde vi in på parkeringen med bilen full av alkoholhaltiga drycker, tre pizzor och tre slagna hjältar. Nu kan jag såga att jag varit utomlands i sommar även om det bara var under ett par timmar.

        

         Bilden lånad från: http://www.stbk.se/oresundsbron.jpg

I morse, kvart över fem promenerade Sambon iväg till tåget för att åka över bron igen till Kastrup för vidare transport till Tobleroneland. Han kommer tillbaka i morgon kväll. Idag har jag och farmor varit en sväng på stan, ätit glass, sovit i var sin fåtölj och ätit lunch. Tror att jag ska knyta på mig joggingskorna om en timme eler så och ta en tur ut till Ystadshavsbad ute i sandskogen. Men först ska jag ut och sätta mig på uteplatsen och försöka få lite färg på mina likbleka ben.

Kram från Reservdanmark!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0