Sommarlov vi väntar på...

...visst är fröken och skolan bra men sommarlov vill vi ha!!!

                  

Bilden lånad av: http://www.fotoplatforma.pl/foto_galeria/4485_Kopia-2994hj7.jpg

Jag har alltid älskat att gå i skolan, har aldrig varit skoltrött och alltid uppskattat rutinerna det innebär att gå i skolan. Antar att det är därför jag valt att stanna kvar i skolan även som vuxen. Jag gillar fortfarande rutinerna och att dagarna är indelade i lika stora delar hela veckan, det är bara vad delarna innehåller som är olika från dag till dag. Rutiner och mönster utan att dagarna och veckorna för blir tråkiga, när man jobbar med ungdomar händer alltid något nytt. I morgon är det skolavslutning men tal av rektorn och jordgubbstårta. Om vädret tillåter åker en kjol på, gärna en med blommor för att förstärka känslan av att det snart är sommarlov. För även om jag alltid älskat att gå i skolan har jag gillat skolavslutningarna och njutit av loven men jag har alltid varit nöjd med ledigheterna när det väl var skolstart igen, det var och är lika härligt med skolstart som med skolavslutning. Jag hoppas att mina elever känner ungefär samma känsla, att de är redo att börja skolan i augusti, utvilade och bruna. Men just nu vet jag att de allra flesta längtar efter sommarlovet och de har verkligen förtjänat ett långt och härligt sommarlov. Snart, alldeles snart är det lov!


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Klart det ska bli skönt med lov, även om skolan är toppen.

Tack åter för Pollypåsen! Det ska bli gott.

2009-06-10 @ 18:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0