Språkresa på låtsas

Pratade nyss med en tjej på STS språkresor i Blöteborg, hon undrade om jag kan hjälpa till med en avgång till Kina den 3/7 och självklart kan jag det. Jag frågade då om jag kunde få åka med till Kina, vilket hon skrattade åt och sa vänligt men bestämt nej. Jag har ett hatkärleksförhållande till språkresor. Varje år jag varit iväg har jag sagt aldrig mer men några dagar efter hemkomsten har jag börjat planera vart jag vill året efter. I år fick jag en placering på Malta under slutet av juli- mitten av augusti, men eftersom jag köpt biljetter till Madonna då så tackade jag nej till platsen och kommer då inte åka iväg i år vilket jag inte heller gjorde förra året. Det hade ju inte varit helt fel att åka tre veckor till Malta med tanke på att det bara regnar hela tiden här hemma. Även om jag ju inte får resa i väg själv i år får jag nu dra på mig den gula pikén och åka ut till Arlanda och styra upp avgången. Just den här avgången är det bara 12 elever så det borde ju inte vara något problem. Så fort de kommit iväg får jag åka tillbaka till hemmets trygga vrå igen. Kul ska det bli i varje fall. Nu måste jag kolla när flygbussarna går!

      Så här kul kan man ha på språkresan!
Sola och bada på språkresa med STS!
Bilden lånad från: http://www.sts.se/sweden/ls/start/


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Hoppas du får en trevlig midsommar!

2009-06-19 @ 13:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0