Svartfot

Rubriken till inlägget skulle med största sannolikhet kunna få Fru Jurist och Fackpampen riktigt upprörda eftersom de båda arbetar med arbetsrätt på olika fackförbund (Fackpampen är ditt jobb ett fack eller ett fristående bolag?) och anser att man ska vara knuten till ett fackförbund och inte vara svartfot (eller är man svartfort när man bryter en strejk? Oj nu blev jag osäker). Hur som helst så har jag varken gått ur facket eller brutit en strejk utan jag har promenerat på Djurgården med mormor och upptäckte när jag kom hem och skulle tvätta bort dammet från mina fötter att de inte enbart var dammiga, sandalerna jag köpte innan midsommar hade bestämt sig för att färga fotsulorna svarta, läckert! Tur att man inte ska ligga och visa upp fotsulorna i en solstol vid Medelhavet utan kan hålla sig inom både tomt- och landsgräns. Får se om lite av det svarta går bort om jag filar fötterna i morgon men då blir jag säkert bara svart igen direkt när jag sätter på mig sandalerna. Konstigt att sandalerna börjar färga av sig nu när jag använt dem i mer än en vecka.

Sjöstadsfröken är nu medlem i Svartfotsindianernas stam!


Bilden lånad från: http://www.johannaformochdesign.se/bilder/tavlor/tavlor_indian.gif

Nu ska jag lägga mig i soffan och flåsa lite i värmen och läsa Amelia! Ska passa på att fylla på vätskeförrådet med lite iskallt gurkvatten som står i kylen får ju inte glömma att jag faktiskt sprang en lång runda i morse också förutom att det är varmt.

Ha det så skönt så länge!

Ps. Amelia får vänta, Sambon ringde precis och är på väg från jobbet, det blir en sväng till IKEA i stället, tjoho!


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Glöm inte att skrura bort de eventuella svarta fotavtrycken från golvet om du klampat runt i lägenheten med så missfärgade sulor ; )

2009-06-30 @ 18:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0