En vanlig dag på jobbet!?!

Blir lite trackad av mina kollegor för att jag har bloggen, men de tycker nog att det är lite lustigt. Men jag tror att de bara är avundsjuka, sådana är vi svenskar ju. Fick klagomål från Fyrbarnsmamman idag att jag skrev för lite om henne på bloggen.  Jaså, tänkte jag, då får jag väl skriva något om henne idag, men vad?


Eller, nu vet jag! Eftersom jag hade bilen till jobbet idag hade jag även med mig melodifestivalskivan och nu råkar det vara så att både jag och Fyrbarnsmamman är STORA fan av schlagers och att vi hade lite planering samtidigt på morgonen och sen även på eftermiddagen. Självklart fick jag skutta ut till bilen och hämta skivorna så att vi kunde spela Alcazar (och de andra) på högvolym. En särvuxelev som gick utanför i korridoren efter sin lektion undrade om vi hade disko. Självklart, sa vi. På eftermiddagen åkte skivorna på igen och då trallade vi med. Stackars Dalmasen som satt i samma rum som oss, kom jag på. Han tröttnade nog på oss för han gick hem, men han är van vid det här laget. När Björnligan från fordon kom för att säga hej då undrade om det fanns något syfte med vårt sjungande. Självklart sa vi, vi provar ut musiken till nästa personalfest. Coolt, sa de och gick hem. Kvar satt vi och diggade musiken tills det till slut blev dags för dagens sista utvecklingssamtal. Bortblåsta var då diskoprinsessorna och kvar satt en alldeles vanlig nästintill tondöv Sjöstadsfröken och en kanske inte riktigt lika vanlig Fyra barnsmamma (för hur många har egentligen fyra barn och två hundar?) med drömmar om den perfekta schlagern och en svensk seger i Moskva!


Nu ska jag in i duschen innan veckans bästa tv program börjar. Ni borde veta vilket det är vid det här laget. För er som glömt vilket det är så är det Grey´s anatomy förstås.


Kram

                        Alcazar i 2009 års tappning!



Bilden lånad från: http://4.bp.blogspot.com/_krkJ0XuVhao/SY8AcnfEefI/AAAAAAAAAoE/tgJ-YsM_nZM/s400/alcazar.jpg

Ps: Fyrbarnsmamman: det gick att få med dig i bloggen idag, kul va?

Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Livet är en schlager!!!!

Kram

2009-03-19 @ 12:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0