Goodbye dunjacka?

Idag fick dunjackan stanna hemma på sin galge i hallen medan en lite tunnare jacka fick följa med ut på äventyr. Det var riktigt härligt i luften och det var plusgrader när jag gick hemifrån strax före sex. På eftermiddagen tittade solen fram och det blev riktigt vårigt ute i förorten. Är våren här nu? Kan man tacka dunjackan för den här säsongen eller kommer det komma värsta bakslaget med minusgrader om några morgnar? Jag hoppas verkligen att våren är här och att all snö smälter bort snabbare än kvickt för jag är, hör och häpna, sugen på att ut och springa. Vi gick en promenad runt Sickla sjö (ca 6 km) i söndags och då var det massa sorbeig snö och geggamoja på skogssidan, ingen idé att försöka springa där än.  För två år sen började jag springa den 16 mars, det var som igår. Bort med snön nu innan jag tappar lusten att springa!


Trotts det fina vädret känner jag mig trött idag eftersom jag hade svårt att somna igår, ska göra mig klar innan House i kväll så att det bara är att hoppa i säng direkt efter. Nu ska jag ta av plasten på de två vita tulpanbuketterna som jag köpte på vägen hem för presentkorten på Interflora som jag hade som skulle ha gått ut i morgon.


Kram

   Lite fler än 20, men ändå!
      


Bilden lånad från: dreamlifeincity.blogspot.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0