Hjälp jag drunknar!

Idag har vi haft friluftsdag. Eleverna hade fått välja mellan ridning, bowling och simning. Ridning tycker jag hade varit kul men det var det för få som ville göra så det blev inte av. De flesta hade ju inte helt otippat valt bowling, kan ju ha att göra med att det är det minst ansträngande och att man inte behöver visa sig för sina jämnåriga pubertetsklasskamrater i badkläder. Tre elever hade valt simning så jag hamnade i badhuset. Jag passade självklart på att utnyttja tiden i badhuset med att simma, jag och en kollega simmade i 70(!) minuter det vill säga säkert ca 2000meter, inte så illa pinkat väll? Jag kan dock inte simma ordentligt med benen och min kollega försökte, liksom alla som får reda på det, att lära mig att simma "rätt" men det innebär att jag inte kommer någon vart och tror att jag ska drunkna. Jag kör på med mitt grodsim helt enkelt.

    

Efter lunch skulle vi gå en 3,6 kilometer lång tipspromenad och jag fick en rullstol att skjuta på (inte åka i om någon nu vill tro det) och det är bra mycket svettigare att gå med rullstol än utan och självklart hade jag satt på mig dunjackan i morse eftersom det var minusgrader när jag åkte, det var det inte på eftermiddagen kan jag säga. Lite putthjälp fick jag i en uppförs backe av Deltidsbrandmannen men jag hade klarat backen på egen hand om jag hade behövt, så det så!


En riktigt friskus dag blev det alltså, härligt härligt!


Sjöstadsfröken är definitivt ingen delfin!

               

        Bilden lånad från: www.vf.se

Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Vad duktig du är!! Jag vill också komma iväg och träna, men jag såsom smittofara i en dag till får nog hålla mig hemma... Tröttsamt att vara sjuk, jag är ju så dålig på att ta det lugnt också!



Hoppas att du får en bra dag! Kram!

2009-03-17 @ 07:34:32
Postat av: Anonym

Hade du sagt att du inte kunde simma hade jag valt att gå till simhallen med videokameran i hand.

2009-03-17 @ 19:07:24
Postat av: Sjöstadsfröken

Anonym: Jag vet vem du är och jag kan visst simma bara inte som alla andra med benen. Eller det kan jag visst det men det tar lite längre tid då. Är du inte snäll får du simma i tapetklister nästa tisdag så det så!

2009-03-17 @ 19:32:35
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0