I did it again

Eftersom jag är halvt senil kommer jag inte ihåg om jag berättat att jag tappat min ring, igen! Jag trodde ju att jag tappade den lite innan semestern men den låg ju och tryckte i mina byxor. Men nu tappade jag den för två veckor sen igen, alltså efter semestern. Jag hade den på mig när jag gick ner i källaren med resväskorna och sommarkläderna och sen mitt i allt ihop så har jag inte ringen på mig längre. Den måste finnas någonstans i röran i källarförrådet, men jag kommer inte att hitta den förrän vi kör iväg datorbordet och det andra som ska köras iväg. Jag hoppas i varje fall att den ligger där nere annars är den borta för alltid, snyft.


Idag när jag var inne i Ringen (köpcentret vid Skanstull) upptäckte jag att jag tappat min ena skinnhandske när jag skulle gå hemåt. Då fick jag gå in i alla affärer jag varit inne i igen vilket tog 10 minuter extra, men hittade den inte. Så om någon har vägarna förbi Ringen och hittar en ensam skinnhandske så är den min. Jag gillade verkligen de handskarna. Lyckades hålla ordning på dem i nästan två säsonger men nu får jag köpa nya till hösten för nu tänker jag då inte köpa handskar för jag vill ha vår.


Inte nog med det: Sambon upptäckte imorse att han tappat lägenhetsnyckeln, den hade dock en byggarbetare hittat och satt upp en lapp i garaget om så den får han tillbaka i morgon bitti som tur är. Snacka om att vara vimsiga.


Nu ska jag ta min stackars förkylda näsa och sätta mig i soffan och äta födelsedagstårtsrester.


Kram

Handsken verkar vara Gone with the Wind
         
Bilden lånad från: www.hollywoodteenmovies.com


Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Slarver där! Hur många gånger har man inte hört om den där ringen nu och vart den tagit vägen, det måste blivit ett par gånger genom åren ;-)



Äntligen torsdag, ska vara ledig imorgon så för mig är det fredag = jippi!



Må så gott!



/M

2009-03-12 @ 12:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0