Jogga jogga jogga

För ett par veckor sen bestämde jag att jag skulle börja jogga en vecka senare men då kom det snö och sen kom det mer snö och blev kallt så något joggat har det inte blivit. Kände dock ett väldigt sug efter det idag, (Hjälp! Jag måste vara sjuk) och bestämde mig för att ta en tur på löpbandet på gymmet. Med schlager i öronen sprang jag först 4,5 km innan jag dog lite, gick då 1,5 km och avslutade med 2 km jogging och "malin rush" sista minuten (det vill säga "vanligt" spring för alla andra). Totalt 8 km, inte så illa pinkat för att inte ha sprungit sen september, tänker dock inte avslöja hur lång tid det tog för det är bättre att göra det långsamt än inte alls. Efter detta var jag helt död. När jag som bäst stod och funderade på hur jag skulle orka gå de 15 minutrarna det är hem ringde Sambon och frågade om jag ville hämtas. Självklart! Normalt brukar han aldrig komma hem från jobbet samtidigt som jag vill hem från gymmet.  Linkade hela vägen från garaget upp till lägenheten och undrar nu hur jag ska kunna gå i morgon för S**** i gatan vilken träningsvärk jag kommer få.

   Jogga jogga jogga!



Bilden lånad från: eskilstuna.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0