Melodifestivalen 2009

Finalen närmar sig, bara lite drygt 2,5 timmar kvar. Men vem vinner? Har försökt lyssna igenom skivorna nu under dagen och tycker att flera av låtarna är riktigt bra, tyvärr är ju flera av dem utröstade redan. Klara favoriter är Lili och Susie och Star Pilots men de är ju ute ur tävlingen. Måste dessutom erkänna att jag igår efter att lyssnat på Thorleifs låt på väg till tåget gick och nynnade på den resten av dagen. Men av de låtar som är kvar i tävlingen då?  Alla låtar passar ju inte att skicka till Moskva:

Måns Zelmerlöw: trallvänligt, har dock bara hört den en gång

Caroline Af Ugglas: Har svårt för henne men låten är en av hennes bättre, men funkar den i Moskva?

Agnes: Sen när blev det snyggt med guldoverall? Musikgenren är inte riktigt min favorit. Småtråkigt.

Heat: Ok, men jag har bara hört den en gång och jag minns den inte ett dugg.

Emilia: Ok, men inte mer. Småtråkigt.

Alzacar: I like! Dessutom kända utanför Sverige och kan därför ha en chans i Moskva.

Sarah Dawn Finer: Bra röst men det blir lite tråkigt med samma sorts låtar hela tiden.

EMD: Gullpojkar som säkert får många flickröster, trallvänligt.

Sofia: Jag gillar den här typen av musik även om hon redan åkt ut massa gånger.

Molly: Bättre låt än Sarah Dawn´s men risken är att pojkgrupperna får flickröster. Låten har nog ingen chans i Moskva.

Malena: Gillar den här typen av musik också men jag tror inte hon kommer särskilt bra poängmässigt.


Jag brukar få ringa och rösta i finalen och i år går min röst till Alcazar, men i detta blandade startfält kan vad som helst hända. Svårt att förutspå! Vad tror ni?


Nu håller vi tummarna för rätt låt!

Nu pågår förberedelse för fullt!
      
Bilden lånad från: falukammarkor.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0