Shopped till I dropped

Idag efter jobbet (slutar ju 12 på fredagar) åkte jag in till stan för att shopa lite istället för att åka hem och träna och städa som jag normalt gör på fredagar. Det visade sig att Fru Jurist var ledig från jobbet idag och också skulle in till stan så vi slog följe. Vi träffades redan 13.30 men då var det fullt av folk på stan, har inte folk vettigare saker att göra än att ränna på stan, till exempel jobb och skola?


I kassarna när jag kom hem låg det: en grårutig kjol från Esprit (tack mamma och pappa), en kornblå klänning från Esprit till bröllopet vi ska på i påsk, precis den modellen jag sett framför mig, ni vet i de där fantasierna då man ser brun och smal ut. I fantasin var den nog grå, vet inte varför eftersom grå inte är min färg, den blå var helt perfekt. Den var det Fru Jurist som hittade när jag provade kjolen, hon skulle kunna bli personalshopper om hennes nuvarande karriär skiter sig (kan ju dock vara så att hon känner mig rätt väl efter nästan 27 års vänskap). Sambon tyckte dock att denna klänning var väldigt lik den blå axelbandslösa som jag har sen tidigare, den enda likheten är att de båda är i en blånyans, dock inte samma. Sen blev det en bikini utan axelband från Lindex (har tänkt köpa det sen jag var på Malta för snart 3 år sen), samt ett par svarta byxor i typ chinosmaterial men inte riktigt i chinosmodell eftersom chinos verkar vara för människor utan höfter, på oss med höfter ser det ut som korvskinn. Byxorna var från Gina Tricot. Det blev en hel del av- och påklädning med dunjacka och halsduk så när klockan närmade sig halv sex var jag rätt trött eftersom jag ju faktiskt gick upp klockan fem i morse. En liten fikapaus inne i Gallerian hann vi också med.


Nu ska jag parkera mig och mina trötta fötter framför tvn.


Ha en skön helg!


Kram

       Min fina klänning från Esprit!

 smart Q23101 2 €; 79.95 - click here -
Bilden lånad från: http://www.esprit-online.com/?camp=SE_IC_GG_SB_40_001


Kommentarer
Postat av: Fyrbarnsmamman

Skitsnygg klänning. Bra smak Sjöstadsfröken och fru Jurist!!!!! Kram

2009-03-14 @ 16:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0