Sjöstadsfrökens vardagsrum

Eftersom jag vet att det finns så många nyfikna där ute (bland annat Fyrbarnsmamman) så lägger jag ut lite bilder på mitt vardagsrum nu när jag blivit så duktig på sånt. Vissa av er har ju sett det "live".

Vardagsrummet från vardagsrumsdörren,
Soffan förälskade vi oss i och efter det var alla andra soffar så "beiga", vi hade inget annat val än att köpa den. Tavlan har vi gjort själva.



Bilden är tagen från schäslongsdelen av soffan. Safarifåtöljen har jag fått från farmor och farfar, jag gillar den (har en till hos mamma och pappa, väntar bara på mer utrymme) men det gör inte alla. Urnan på golvet kommer från Sambons farfar "Gamla gubben Allan". Tulpanerna köpte jag i tisdags. Tvbänken är nog Europas tyngsta, vi fick bära upp den i smådelar.


Utsikten från vardagsrumsfönstret, Sjöstaden och Hammarbybacken.


Utsikten åt andra hållet från samma fönster, Globen!


Nu ska jag se Robinson!

Ha en skön kväll! Kram


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

En rislampa har jag inte sett sedan jag själv hade en för några år sedan i mitt lilla rum.

Ha en trevlig helg.

2009-03-21 @ 20:56:46
Postat av: Fru Jurist

Vad high-tech du blivit nu med bilderna - jag är imponerad! Vad tyckte ni om Robinson? En av R:s klasskamrater från gymnasiet är med så vi tittade med stort intresse! Ha en skön söndag!

2009-03-22 @ 06:34:36
Postat av: Sjöstadsfröken

Fru Jurist: Det var bara jag som såg, jag tyckte det var heltok. Vem är hans gamla klasskompis? Eller det borde man ju kunna lista ut med hjälp av deras åldrar. Kram

2009-03-22 @ 10:25:34
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0