Tiden går fort när man har roligt

Denna helg har liksom de flesta andra flugit fram. Åkte till Växjö tidigt tidigt i fredags morse och hann med att "göra stan" innan vi åkte ut till campus. Det finns i och för sig inte så mycket stad att "göra" i Växjö men ändå. Seminariet var givande och efteråt gick vi och åt Thai barbeque innan vi gick till våra hotell rum och tittade på Let´s dance. Jag somnade innan vinnaren hann offentliggöras. Hoppades på Laila eftersom hon helt klart var bäst men eftersom svenska folket är bra konstigt fick jag höra vid frukosten att Magnus vann istället.

        Växjö domkyrka!


Bilden lånad från: http://www.mjukvara.se/blogg/wp-content/uploads/2008/12/vaxjo-kyrka.jpg

Efter en lång och god hotellfrukost tog vi bussen ut till Campus igen för en dag med Svenska som andraspråk. Vi hade förväntat oss en gråhårig sträng tant, men oj vad vi misstog oss. Läraren var riktigt roligt och blond och tiden flög fram. Efter den nästan 4 timmars långa tågresan åkte jag och Sambon hem till Lillis och hennes Ingenjör på inflyttningsfest. Det var en trevlig tillställning. När vi kom hem vid halv ett ställde vi om klockorna för att inte sova allt för länge idag.


Vi bjöds bland annat på tunnbrödssnittar!


Bilden lånad från: http://www.stockmann.fi/pics/template_images/28/cocktail_rolls.jpg

Idag har vi varit och tränat, jag har varit ner på biblioteket, betalat räkningar vilket innebar att jag blev rånad av Telia då både fasta telefonen, bredbandet samt mobilen skulle betalas. Nu snurrar två maskiner nere i tvättstugan och jag ska sätta mig och jobba en liten stund.

                   Detta är "vårt gym"


Bilden lånad från: http://www.nautilusgym.com/dbx_view/printed/vara_priser.asp?wgym=14&spict=0

Till middag blir det hemmapanerad torsk med potatismos.


Hoppas att eran helg varit bra! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0