Vad hände nu?

I morse var jag klok nog att kolla på termometern innan jag traskade hemifrån, det var bra för det hade blivit massa minusgrader igen så jag tog på mig dunjackan. När jag sen började min vandring mot Södra station möttes jag av isande vindar som verkade komma från alla håll, när jag klev av tåget var det ännu kallare vindar. När jag gick den 15 minuter långa promenaden till och från macken på rasten för att köpa en dricka hann det vara både strålande sol och snöstorm. När jag gick till tåget var det kalla vindar och när jag gick från Södra station var det isande vindar. Jag som trodde att det blivit vår, hade det inte det? Kan någon förklara vad det är som händer? I morgon är det en föreläsning på skolan om miljön, kanske kommer svaret då?

Jag kanske inte ska klaga, så här kallt är det ändå inte!

                       

               Bilden lånad från: vickes.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0