Den blomster tid nu kommer!

               

Nu är den älskade syrenen i full blom. Det är för mig ett tecken på att det snart, alldeles snart är sommarlov! Hos oss blir det sommarlov för eleverna den 11 juni och för oss lärare blir det sommarlov den 17 juni. Då är det ett 7,5 veckors, förhoppningsvis varmt, sommaruppehåll. Önskar att jag kunde skriva att det är 7,5 veckor fyllda av bad och sol men då skulle jag ljuga eftersom jag inte är något stort fan av att bada om det inte är varmt som i Medelhavet förstås. Men sol det vill jag ha. Så här års brukar jag tänka att jag skulle blivit lärare för yngre barn eftersom man då får höra alla fina sommarsånger på skolavslutningen (men resten av året är jag nöjd med det val av elever jag gjort). Undrar om eleverna skulle lära in några sommarsånger om jag bad dem, det skulle de nog inte. För mig är skolavslutning sommarsånger och blommig klänning eller kjol, så var det förr och så borde det alltid vara. Helst vill jag blanda in en orgel i det hela också men även jag förstår att det vore lite too much. Undrar vem man ska prata med för att få in lite sommarsånger på programmet i samband med rektorns tal? Detta måste undersökas!

Passa på att njuta av denna ljuva sommartid för det går fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0