Den (o)frivillige golfaren

            

Idag har Sjöstadsfröken varit ute i skog och mark, eller i varje fall på ett fält mellan Bro och Bålsta (dock ej Bro-Bålsta som är kändsom Annika Sörenstams hemmaklubb), för att skjuta golfbollar på en range. Det visade sig vara gratis, nice. Det är Sambon som tagit upp denna fantaskiska sport igen för att kunna åka med på golfresa till Åland med kollegorna. Efter att vi varit på soptippen bar det av till en golfbutik för att köpa en värstingklubba för att Sambon skulle bli riktigt bra.

Jag passade på att fråga vad ett lagombra nybörjarset skulla gå på, fick nog ett rätt bra pris men nu måste jag bara fundera på saken. Det är som sagt inte första gången jag börjar spela golf, första gången var jag 12 men då blev det inget grönt kort och andra gången var jag 23 och då fick jag gult kort men vi hade aldrig tid att spela så det gulakortet blev aldrig grönt. Men jag tror det hänger på klubborna. Han i butiken sa att jag skulle kunna bli proffs direkt med nya klubbor, hmm låter ju inte helt fel. Vad tjänar ett sånt? Rätt fett med lal väll? Vad spelar 1900 för roll när miljonerna börjar strömma in? Kanske måste slå till. De hade dessutom en bag med rosa detaljer, behöver jag säga mer?

Efter lunch var vi ju förståss tvugna att prova Sambons nya värsting så jag passade på att skjuta lite jag också. Konstaterade att jag inte var sämst där. Sambons värsting smockade till bollarna som på beställning. Han tror nu att nästa veckas segrar är hans.

Vaknade i morse med värsta halsontet, ett ont som nu börjar bli snörvel, man kan ju bli trött för mindre. VI får se åt vilket håll det barkar. Strax är det Forest Gump, den har jag inte sett på flera år, så den ska jag se.

Ha en skön kväll! Kram

Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Ha en skön kväll du med!

Men kram...det vet jag inte ;)

2009-05-02 @ 21:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0