Det gör ont

Idag var jag äntligen med på idrotten igen. Av någon anledning har alla mina idrottsmåndagar (varannan) försvunnit den här terminen. Idag spelade vi fotboll för att eleverna skulle hinna öva lite inför den "stora" matchen om två veckor då de ska försöka vinna över oss lärare och assistenter. Med tanke på min oerhörda fotbollstalang så var det inte helt fel att vi övade idag för då fick ju jag också öva. Någonstans i alla virrighet fick Deltidsbrandmannen för sig att jag spelat fotboll i min ungdom, men ack så fel han har och jag förstår inte var han fick det ifrån med tanke på att han sett mig spela.  Förra året fick jag tillsägningar om att inte skrika så högt när bollen kom emot mig och i år ska jag verkligen försöka att hålla tyst. Tycker att det gick bra idag då jag till och med gjorde mål. Hamnade dock i en närkamp med två av killarna: Filmskaparen och Fotografen och lyckades få en "tjong" på knät så nu är det ömt, men jag tror och hoppas att det bara är utvärtes skador som lämnar efter sig ett blåmärke och inget invärtes. Efter fotbollen fick vi göra en massa olika konditions och styrkeövningar och eftersom jag är ett riktigt praktexemplar till lärare var jag ju tvungen att försöka göra allt så bra som möjligt och inte haffsa ihop övningarna, dessutom gjorde jag flera av dem två gånger då jag gjorde dem en extra gång med en elev. Det kändes att jag inte tränat på över en vecka och att vi bara fick soppa till lunch idag och idrotten är mellan 15-16.30 så jag var lite hungrig. Var helt skakig när jag kom hem vid kvart i sex efter att ha cyklat från Södra också.



Bilden lånad från: evenemangsbloggen.wordpress.com

Har mailat in en uppgift i svenskan och sitter och fixar det sista på gruppuppgiften som även den ska in idag. Nu ska jag försöka få öven en inscanad bild till vårt Worddokument. Går det? Hoppas det annars får jag fråga Sambon.

Kram!


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Hoppas du inte fick en sådan smäll att du kommer skuttande på kryckor i morgon. Det är nog bara en ytlig skada :) men även en sådan kan göra ont.

2009-05-11 @ 19:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0