En dag på arbetsläger, eller förlåt jag menar i paradiset

Igår åkte vi ut till landet och sattes genast i arbete, det var Y-bomen till bryggan som skulle monteras fast. För er som inte vet vad en Y-bom är så är det en lång metalbom med en stor flytmojäng i ena änden, andra änden fästs i bryggan eller i det här fallet på en träbom 2,5 meter ut i vattnet. Normalt brukar Storebror vara med när vi gör detta och det verkar som om han är den enda i familjen med hyfsat balanssinne, det såg vingligare ut med pappa där ute. Y-bomen har man för att båten ska ligga säkert och bra (pappas båt alltså, vår båt får ligga utan Y-bom längre ut på en halvskraltig flytbrygga). När det uppdraget var slutfört åt vi lunch och efter lunchen ville jag passa på att sola lite men så fort byxorna kavlats upp och linnet kavlats ner började tjatet om att kratta, sen kom tjatet från nästa om att bära ner en utesoffa. Ingen rast, ingen ro. I 45 minuter lyckades jag få sitta där och njuta i solen innan  jag tog en kratta och krattade upp det nyklippta gräset.

Utsikten från Paradisets altan,   
i huset nedanför brukar vi få bo.
                                    Arbetsläger
          

Belöningen blev citronsaft och kanellängd, mums. Innan middagen tog vi en promenix över ön och kollade in läget lite. Allt såg ut som det brukar, men några båtar låg fortfarande uppe på land. 

                               Utsikt över Furusundsleden norrut
                        

Till middag fick vi grillat, som alltid smakar  extra gott där ute. Mätta, belåtna och lite mer rödbrända for vi hem till Sjöstaden för att inte missa finalen i festivalen. Vinnarlåten var ok, men inte den bästa, det fanns flera bra vinnarkandidater till exempel Danmark, Finland, Island, Azerbadjan (eller hur det stavas) och jag skäms för att säga det Rumänien med många fler.

Idag har vi fixat klart med vår båt så nu är det bara att köra i den i vattnet. Nu är det söndagsfix som gäller innan det är Dallas time som nästan alla söndagar.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Här får du läsa något uppmuntrande: När du var i full fart med att arbeta låg jag och solade och tryckte i mig glass.

Ses i morgon!

2009-05-17 @ 20:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0