Härlig helg!

Det blev en riktigt härlig helg.

Igår klippte jag gräsmattan, det tar 1,5 timme, sen krattade jag, detta arbete utfördes i helgens outfit, bikinin (igår med gröna stövlar till, oerhört läckert tror det blir stort framöver). I en av gräshögarna låg en kopparödla som blivit skadad av gräsklipparen. Tur att jag såg den innan mamma plockade upp högen för då hade det blivit höga skrik. Eftersom den var skadad funderade mamma på var hon skulle göra av den, grannen åt höger eller grannen till vänster, dessa båda alternativ skulle kunna sluta med att eländet krälade sig tillbaka till vår tomt. Hon tog den då helt resolut på krattan och stoppade ner den i havet, där låg den på botten och strävade uppåt med gapande käftar, men kom ingen vart, frammåt kvällen var den borta. Sen hällde hon Myrr på myrstacken. Sån är min mamma! Nu kommer jag inte våga bada där utan bara se den ligga där på botten framför mig.

Idag har jag mest suttit i en solstol och pressat, härligt. Nu går maskinerna i tvättstugan för fullt, precis som varje söndag. Medan maskinerna arbetar ska vi ta en cykeltur eller promenad, sen måste jag packa inför den hemliga resan vi ska iväg på med eleverna i morgon.

Dags att gå ut!

Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Det låter som en riktig syn - bikini och gummistövlar! Härligt att vara ute på landet, vi hade också en skön helg, synd att den gick så fort bara! Kram!

2009-06-01 @ 08:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0