Kristiflygare

De senaste tre dagarna har varit fulla av alla möjliga sorters måsten: i onsdags fyllde som sagt Sambon år, igår blev det först en tur till Maxi sen en middagslur på sofflocket innan vi plockade upp Storebror och Svägerska inne i City för en fortsatt färd ut till päronen där farmor är och hälsar på. Hos päronen bjöda vi på oxfilé provencale till varmrätt och blåbärs och hallonpaj till efterrätt. Sambon uppvaktades med ännu mer presenter.

Idag har vi äntligen fått vår båt i sjön. Hem turades jag och Sambon om att köra pappas nya bil med släpet efter, att han vågade låta oss köra, det var modigt. Sambon har i och för sig ett par somrars erfarenhet av lastbil men lilla jag har aldrig kört släp och nu var det med nya bilen dessutom. Nu har vi städat och röjt lite här hemma. Ser att det slutat regna och tror att jag ska passa på att ta mig en liten jogging tur runt Sicklasjö innandet är dags att sätta på grillen. Har haft lite huvudvärk på eftermiddagen och det brukar försvinna av motion, har inte tränat sen i måndags dessutom så det är på tiden. I kväll ska vi grilla kyckling, majs och halloumi. Till det blir det bakad potatis till mig och klyftpotatis (eller i morse yrade Sambon om cous-cous) till Sambon samt någon sås, troligen tzatziki och vitlökssmör tror jag.

I morgon kommer Sambons föräldrar och då har vi tänkt ta en tur till Gustavsberg om vädret är ok.

Bäst att byta om och bege sig ut i spåret.

Ha det skönt så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0