Plugg, dubbelfika och bio

Så var det åter söndagseftermiddag och helgen har sprungit förbi som vanligt, jag tycker dock att jag hunnit med en hel del den här helgen.


Igår slog jag upp de blå vid halv nio, efter frukost och DN satte jag mig och skrev PM i 2,5 timmar innan jag satte mig i bilen och åkte ut till Fyrbarnsmamman på smyckes party. Det var ett smyckes märke som heter Kokos of Sweden som såldes. Fyrbarnsmamman hade dukat fram fullt med goda frallor, pålägg, kladdkaka och godis på sitt lååååååånga matbord. Efter att ha fyllt magen med fika, blivit lite fattigare samt fyllt bilen med bensin åkte jag hem igen för att möta Läslusen nere på stan för en biokväll. Vi såg The reader, den var ok men inte en av de bästa filmerna jag sett. Den är baserad på en bok av Patric Süskind som även skrivit Parfymen som blivit film. Innan bion blev det asiatisk buffé med "flitelad" banan och glass till efterrätt. Innan jag åkte in till stan hade jag ett besviket samtal med en trevlig tjej på SJ, jag var tvungen att beklaga mig över deras usla biljettsystem, hon kunde ju förstås inte hjälpa mig men det kändes bra att få beklaga sig lite och hon var väldigt trevlig och förstående.


                  Halsband från Kokos
          

Idag vaknade jag åter vid 8.30 snåret och satte mig åter med lite plugg. Nu är i princip allt plugg klart för den här terminen, jippi! Det ska bara mailas in i olika omgångar. Slängde ihop lite Pollymuffins som jag tog med mig när jag promenerade in till Storebror och Svägerskan i City. Hade väldigt höga förväntningar på muffinsen som de inte riktigt levde upp till, men jag tror jag vet hur jag ska göra för att få dem bättre. Storebror tyckte att jag såg smal ut, men det säger han jämt. Jag sa i min tur till Svägerskan att hon såg tjock ut. Hon bara log. Hon ser ut att kunna kalva när som helst, men ska inte göra det förrän i augusti. Fick se ultraljudsbilder på fasters lilla plutt samt bilder på den tänkta barnvagnen. Många barnvagnar idag ser ut som rymdskepp men den här var lite mer åt barnvagnshållet, den var tysk. Det blir ett riktigt vrålåk för bebben att så glida runt i och faster kommer inte att behöva skämmas när hon lånar barn och vagn för att strosa runt på stan. Är det inte augusti snart?

Snart slår roddedendron ut (hur stavas egentligen roddedendron?)


         

Nu går tvättmaskinerna för fullt. I kväll kl 21 ska Sambon hämtas utanför kontoret. Innan dess hoppas jag att jag har hunnit planera lite inför veckans Etik respektive Religionslektion samt ligga i soffan en stund och bläddra i Elle interiör som kom tidigare i veckan.

Ha det bra så länge! Kram


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Bra kört på gympan idag :)

Hoppas du inte får allt för plågasam träningsverk i morgon.

2009-05-11 @ 18:49:45
Postat av: Sjöstadsfröken

Filmskaparen: inte träningsverk men träningsvärk!

2009-05-11 @ 19:08:21
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/
Postat av: Filmskaparen

Tack för rättelsen. Det var det jag menade. Alla kan vi stava fel ;)

2009-05-11 @ 19:51:22
Postat av: Sjöstadsfröken

Filmskaparen: Just det!

2009-05-11 @ 19:54:37
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0