Så här års

På jobbet märks det att det snart är sommarlov för nästan alla kurser är klara och de vanliga lektionerna byts ut mot utflykter och äventyr. Idag fick de som ville se Bowling for Columbine, i april var det 10 år sedan det hände och vi har pratat en del om det på "nyhetstimmen" på måndagar. Medan eleverna såg film passade jag och Fyrbarnsmamman på att åka till ICA och handla mat till den hemliga resan vi ska göra måndag till tisdag i nästa vecka. Eleverna vet inte vart vi ska åka utan har bara fått ett brev där det står vad de ska ha med sig. Det har varit en hel del spekulationer de sista veckorna, vi får se om någon av dem har haft rätt. De trodde dock inte på mig när jag sa att Hawaii är fint så här års.


När jag kom hem blev det en joggingtur till gymmet för att efter styrketräningen fortsätta runt Sicklasjön, skönt. Höll dock på att snubbla på en kopparödla som låg mitt på stigen och inte gjorde några större tecken på att tänka flytta på sig, men det var kanske lika bra för jag hatar djur som krälar.


Har nu dammat och dammsugit, i Eurovision festivalskivan snurrar i spelaren, just nu är det Danmarks låt, måste nog säga att jag tycker att den är riktigt bra, om inte rent ut sagt bäst. Den var ju skriven till Ronan Keating och honom gillar jag skarpt, detta är en riktig Keating låt.


Ska ta och ringa Lillis som fyller år idag, i förrgår fyllde Lakritsfisken år, grattis till er båda! De är nu uppe i samma angenäma ålder som mig.


Imorgon bär det av ut i skärgården till "paradiset", vi blir kvar till på söndag, blir skönt om det blir så varmt som meteorologerna lovat. Ska passa på att få lite färg till nästa helgs bröllop, då blir det axelbandslösklänning och då är det ju inte helt fel med lite mer färg.


Ha en skön helg! Kram




Bilden lånad från: http://content.expressen.se/blog/80/01/62/saturdaycandy/images/IMG_0906.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0