Wish me luck!

I morgon ska Sjöstadsfröken sitta barnvakt, inte bara åt ett barn, inte två, inte tre utan (trumvirvel) fyra(!!!!) barn och två vimsiga cocker spanielar (hur stavas det i plural egentligen, det är nog inte meningen att man ska fler än en). De små juvelerna och barnen (hahaha) tillhör Fyrbarnsmamman som ska iväg och äta gourmémat. Försökte få följa med på det men det fick jag inte. De ordinarie barnvakterna skulle också med och äta och då valde de små liven Sjöstadsfröken som barnvakt, inte illa va? Kommer väl att ligga helt utslagen i en fåtölj med ungar och hundar överallt när herrskapet kommer hem senare på kvällen. Äh, skämt åt sido så tror jag inte att det blir några större problem, de två största är så pass stora att de kan hjälpa till och de små har vetat om detta väldigt länge och jag ska visst få en lapp med instruktioner om vad som ska göras på nummer tres beordran. Detta kommer att bli piece of cake, eller vad tror ni? Det blir hur som helst väldigt spännande och roligt. Fast det skadar nog inte om ni håller tummarna lite grann!

Sjöstadsfröken som barnvakt!
    

Bilden lånad från: hem.passagen.se


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Du kommer vara sysselsatt ett tag :) Ha det så kul.

2009-05-05 @ 20:38:13
Postat av: Fru Jurist

Hur gick det med barnvakteriet? Lät helt klart som en utmaning, men du har ju vissa erfarenheter sedan vår barnvaktskarriär på gymnasiet! Kram!

2009-05-07 @ 08:44:04
Postat av: Sjöstadsfröken

Svar till fru Jurist: Det gick alla tiders, tror jag ska ta upp detta igen, jag är grym!



Förtydligande: Jag satt under de 2,5 första åren på gymnasiet barnvakt ca 3 eftermiddagar i veckan samt en kväll. Många timmar blir det.

2009-05-07 @ 18:23:18
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0