Effektiva söndag

                 


Efter en relativt seg start, frukost först strax före 11 trots att i varje fall jag var ur sängen före nio, men sen läste jag tidningen och lade mig i soffan och läste För Lydia, förberedde jag närmaste tidens etik och livsåskådnings lektioner innan jag hoppade i de röda gummistövlarna och vi begav oss in i den leriga skogen. Väl hemma igen blev det köttgryta med ris och sen eftermiddagskaffe med hembakad cookie. Ner i tvättstugan för veckotvätten samtidigt som veckans historia lektioner förbereddes och läxförhör rättades. Strax blir det tomatbruschetta med halloumi till kvällsmat efetrsom vi åt köttgrytan till sen lunch/tidig middag. Känner mig väldigt nöjd med att ha hunnit med så mycket denna gråa söndag, nu slipper jag stressa ihjäl under min planering i morgon.

Trippen ner till Växjö var givande, fredagens lektion med grammatik var lite seg men gårdagens lektion med filmkunskap var väldigt rolig och intressant. Som vanligt när jag är i Växjö sover jag som en stock, somnade klockan nio i fredagskväll och sov till väckarklockan ringde strax efter sju. Det är alltid väldigt trevligt när vi har våra kursträffar där nere även om det alltid blåser och regnar.

Lördagskvällen spenderades hemma hos Fru Jurist och Fackpampen där vi som vanligt bjöds på god mat och dryck. Lillis och Ingenjören var också där och vi bestämde att vi måste sätta oss och planera för vår skidresa i början av nästa år.

Nu är det dags att fixa i ordning maten innan magarna börjar kurra, Sambon har redan gått loss på en liten chipspåse som han fick på Sandys för ett par veckor sedan.

Kram!

Bilden lånad från: http://alexanderas.blogg.se/images/h_st3_1189411407.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0