En månad kvar till dan före dopparedan

                     

Vid den här tiden om en månad lider en majoritet av Sveriges (och övriga världens) små och för all del stora barn av tomtefeber. Tomtefeber är en pirrig känsla som finns i hela kroppen dagarna innan jul. Symptomen går till viss del att lindra om man får klämma lite på klapparna som kommer att ligga under granen på julafton. Det är dock inte så många föräldrar som låter sina tomtefebriga barn klämma på klapparna så det gäller att leta rätt på dyrgriparna på egenhand. Oftast vill man inte veta vad man ska få bara att man ska få något, det lugnar lite. Att leta rätt på klapparna blir man med tiden expert på, det är inte så konstigt att det fortfarande saknas paket under granen hos mamma och pappa varje jul eftersom mamma varje år är tvungen att hitta nya gömställen och sen glömmer bort dessa smarta ställen och ja jag flyttade hemifrån för 7,5 år sedan, men lider man av tomtefeber tar man varje tillfälle hos föräldrarna innan jul i akt till detta äventyr. Jag tror att jag ärvt min tomtefeber av farfar som till och med brukade öppna vissa av sina klappar på julaftons förmiddag.

 

Fyrabarnsmamman frågade idag om jag var en sådan som brukade klämma på klapparna innan jul? Jag inte bara var utan jag är fortfarande en sådan, men man får försöka hålla fingrarna i styr när man blir äldre, tyvärr.  Jag var inte heller så bra på att hålla tyst om vad andra skulle få i sina klappar, detta brukade pappa utnyttja genom att rätt och slätt fråga vad han skulle få i sina paket och jag svarade glatt.

 

Shit, nu känner jag att febern börjar närma sig!


Bilden lånad från: http://sandraliksom.blogg.se/images/2007/white_christmas_tree_decorations_1197390066_13906303.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0