Hamsterhjul

                  
          Om det ändå ingick en sån här fräsig bil till mitt hjul, det hade livat upp lite!

Just nu känns det som om att livet bara går runt, runt som om jag skulle gå i ett hamsterhjul. Tidigt upp, iväg till jobbet, jobba, hemåt, träna, duscha, tv, sova, tidigt upp, iväg till jobbet… Alla dagar ser likadana ut, även om varje enskild del av dagen inte är så tokig så blir detta upprepande lite segt, fast allra oftast gillar jag rutiner men så kommer det perioder som blir sega. Idag tog tristessen överhand och jag valde att inte gå och träna trots att jag köpte en kanelbulle på vägen hem. Istället la jag mig i soffan med en kopp the, två pepparkakor och telefonen och pratade med Fru Jurist i 1,5 timmar. Har insett att jag inte är hemma särskilt långa vakna stunder i veckorna, i snitt 3 timmar om dagen (på kvällstid som inte går åt till att borsta tänder och sånt) måndag-torsdag och under den tiden städar och handlar jag en gång i veckan, vissa veckor pluggar eller jobbar jag lite på tisdagarna när jag kommer hem. Kvällspromenad på tisdagar (30 min) ska också hinnas med. Inte konstigt att man tröttnar då och då. Efter vårt samtal tog jag tag i rutinerna igen och dammsög. Eftersom det är torsdag ska vi handla sen också. Det skulle vara kul att ha något att se fram emot, visst det är snart jul men den kan jag inte se fram emot än, det känns fel, dessutom är ju inte julen lika spännande längre som den var förr. Vi ska ju i och för sig upp till Lindvallen vecka 1 och det kanske vi borde börja planera med Lillis och Ingenjören och det ger ju något att se fram emot.  I morgon ska jag till Smålands mörka, kalla skogar och kommer hem på lördag igen.

 

Nu kanske jag borde börja samla ihop och skriva ut alla papper jag bör ta med i morgon.

 

Ha det så bra så länge!

 

Ps. Om någon väldigt gärna vill bjuda med mig på semester till ett exotiskt land följer jag gärna med.  


Bilden lånad från: http://www.tidningenhennes.se/ImageProvider/upload/tinymce/hs/36/hamster.bmp


Kommentarer
Postat av: Lillis

Jag bjuder ju med dig till ett vinterland, räcker inte det ;)



Vi måste verkligen börja planera! Särskilt det viktigaste.... dvs vad vi ska äta!

2009-11-13 @ 11:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0