Hattar och Mössor

                       

                                   Mumsigt värre!

De senaste dagarna har fullkomligt sprungit iväg och av någon anledning har jag väldigt mycket att göra just nu. Massa prov som ska göras och rättas, lektioner och moment som ska planeras, allt verkar ha kommit på en och samma gång. Idag har jag suttit och skrivit 40 instuderingsfrågor om revolutionernas tidevarv och mailat ut till eleverna, en sammanfattning av de första partierna i Sverige (Hattar och Mössor) och mailat ut även det. Fick så dåligt samvete för att de stackarna ska ha prov på 40 sidor, så då ville jag underlätta deras pluggande lite. Sen har jag tvättat och manglat, skrivit omdömen till utvecklingssamtal till samma stackare som ska ha prov samt gått ett varv runt sjön, skönt med lite solljus. Nu väntar jag på att Sambon ska komma hem med en av sina barndomskompisar och borde kolla efter filmer om 1800-talet på AV-media.

 

I kväll blir det kyckling med limesås och pasta till middag och Texas pecan till efterrätt, mums!

 

Ha en skön kväll!

 

Kram


Bilden lånad från: http://www.matservice.se/bilder/stora/7310290005283.jpg


Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Hej hopp! Har helgen varit bra för bloggerskan? Vi har haft det bra, sprang på stan i lördags och köpte ALLA julklappar - känns jätteskönt att ha det gjort! Idag blir det lugnt (som vanligt...), lite broderi och en tur till apoteket. Ha en bra dag! Kram!

2009-11-23 @ 07:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0