Konserverad motor

                      

Denna vecka har rusat fram i 180. Är helt slut, skulle nog kunna somna stående om det ville sig riktigt illa. I dag på eftermiddagen har vi varit ute hos mina päron och konserverat vår båtmotor. Det innebär att man kör den i glykol vilket hindrar den från att frysa sönder om det blir minusgrader. För att göra detta behövs ett rätt djupt och brett kärl, men inte för stort för då går det åt för mycket glykol som kostar skjortan. Hur som helst letade vi efter ett passande kärl och hittade till slut ett ute i garaget, en kylväska i väldigt kullörta färger, vi är nog de enda som konserverar motorn i en kylväska. Pappas båt tex sänker de ner med lyftkran i en större grej med glykol eftersom han har en betydligt större båt än oss. Nu känner vi oss rätt nöjda med att ha gjort detta och åt kräftpasta med färskt surdegsbröd. Brödet gick jag in på Fine Foods nere på Luma torg och köpte. Det var riktigt gott.

I morgon ska vi till Göran Persson land på fest hos Sambons chef som precis blivit klar med sin nya villa där. Eftersom vi då bor hos Svärföräldrarna är det väldigt nära hem så man slipper krångla med taxi eller tunnelbanor.
Nu ska jag nog ta en sväng ner till källaren och lokalisera två stora adventssjärnor i papp med tillhörande sladdar, en Eldfluge kopia, två adventsbarn, en adventsljusstake med tillhörande nötter samt Sjöstadsfröken och Storebror (en ängel och en stjärngosse med små julgransljus i som vi hade hemma när jag var liten, mamma brukade säga att det var vi. För mig är det nostalgi att ta fram dem.)

Ha en skön kväll och helg!

Kram
  

Bilden lånad från: http://www.raketsport.com/nyckelpiga_nvmarin_tank.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0