Snart är det slut med det gråa!

                         
                    Gamla tanter borde gå i pension!

Idag är det 30 november, den sista dagen i den gråaste av alla månader. I morgon börjar vintern med minusgrader och snö (I wish). Det är härligt med all julbelysning som finns på buskar, träd och balkonger. I fönstren lyser adventsljusstakar och stjärnor. Om mindre än två veckor kommer lucia med sitt följe och sprider ljus och värme. Allt detta är härligt!

Detta år är dock det första sedan jag flyttade hemifrån som jag inte bakat lussebullar till första advent, det har helt enkelt inte hunnits med.

Fick tillbaka den svåra exeminationuppgiften från läraren i dag och blev med viss tvekan godkänd. Hon hade dessutom en massa åsikter om att jag måste öva på bisatser och sluta skriva satsradingar tills det blir dags för uppsats nästa år, hallååååå! jag har skrivit 6(!) uppsatser med både godkänt och välgodkänt resultat. Men hon trodde dock att jag med lite flit skulle krava målen för kurserna framöver, hallåååå igen! hittills har jag klarat alla kurser så jag skulle inte direkt tro att jag hoppar av efter två år bara för att jag suger på grammatik! Vissa kommentarer känns så onödiga även om hon säkert skrev så för att jag inte skulle hoppa av, men det krävs mer än detta för att jag ska lägga ner projektet. Nä, nu ska jag äta resterna av gårdagens kina mat innan jag åker och tränar bort ilskan mot jobbiga tanter.

Kram på er så länge!

Bilden lånad från: http://islanddragon.files.wordpress.com/2007/09/tant_trosa.JPEG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0