Trafikkaos

                    

Idag när jag skulle åka hem från jobbet (med bil) var det inte bara jag som skulle hem, det skulle även alla EU gubbar. Detta visste jag i och för sig men jag tänkte att det var i norrgående riktning motorvägen skulle vara avstängd och jag ska ju söderut. Vid Rinkeby brukar jag oftast svänga av över Kista för att komma till den andra motorvägen och det gjorde jag även idag. När jag åkte en bit på den vägen ser jag att det är precis tvärstopp längre fram, varför? Jo, självklart har ju alla idioter (vanliga människor alltså) som ska norrut begett sig ut på vägarna och blockerar dem. Fattar då beslutet att vända om och åka vägen genom Solna, stanna och träna på Nautilus där och sen plocka upp Sambon på Bromma. Väl framme i korsningen där jag ska vända är det kaos eftersom bilar från vänster kör ut trotts att det inte finns plats för dem, lyckas dock ta mig runt i en U-sväng. Åker en bit och fastnar sen, det tar ca 20 min att åka en sträcka som normalt tar 3 min. Hela sträckan från jobbet till Solna som normalt tar 30 min tog nu 70 min. När jag är inne på Nautilus får jag ett sms från Sambon som fått gå av sitt plan som inte kan lyfta från Ängelholm på grund av storm. Han vet inte om han kommer komma hem i kväll eller inte. När jag väl tränat klart har trafiken lättat och det går smidigt att komma hem. Typiskt att jag hade bil när det var värsta kaoset, fast i morse var det skönt för då var det nedfallen ledning på pendeltåget.  

 

Nu ska jag återgå till Grey´s som idag handlar om massa sjuka barn, snyft!


Bilden lånad från: http://files.reseguiden.se/files/12/rg_835112_m600.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0