Varför?

                 
                                      Så här borde det vara!


Varför är det så svårt att sätta sig ner och plugga? 1000 ynka ord ska präntas ner på papper så att uppgiften kan skickas in, det tar inte ens särskilt lång tid. Men nej det skjuts upp och skjuts upp in i det sista. Istället för att surfa runt och blogga borde jag skriva en artikel på 1000 ord om varför man ska använda en text som jag valt ut till sin undervisning. Nu börjar jag ju bli hungrig också så frågan är om jag ska skjuta upp skrivandet tills efter jag ätit? Allt för att slippa sätta igång. Sen har jag ju två filmer om franska revolutionen som jag borde se också, det kanske jag ska göra först för dem ska jag använda på torsdag och det är ju före tisdag i nästa vecka då artikeln ska lämnas in. Utan inspiration blir ju artikeln ändå inget bra och jag har ju hela helgen på mig!

 Jag gör så här:

  1. kollar om sambon är på väg så vi kan äta tillsammans
  2. Kollar filmerna, totalt ca 45 minuter
  3. sätter mig och skriver eller försöker komma på en bra inledning.

 Det låter väl som en rätt bra plan, eller? Vad gör man inte för att slippa sätta igång?

 Nu sätter jag fart!


Bilden lånad från: http://blogg.passagen.se/byxmyndig/resource/plugg.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0