Är det jul igen?

                   

I Årstaberg där jag byter från pendeln till tväris står det en brödförsäljare året runt i ur och skur. Idag sålde brödförsäljaren lussebullar! Lussebullar i oktober! Har jag missat nåt? När började det säljas lussebullar i första halvan av oktober? Jag kan gå med på att det säljs från sista halvan av november men någon måtta måste det väl ändå vara. Jag gillar jul men detta känns lite väl överdrivet. I och för sig så har IKEA börjat sälja julpynt men det känns inte lika farligt tycker jag även om de gott kunde ha väntat till november. En av anledningarna till att julen är mysig är att den är under en så kort period men ska man fira jul i 3 månader kommer den att bli uttjatad. Det är ju nästan så att man skulle kunna få påskägg lagom till trettonhelgen men hur skulle det se ut om de tre visemännen kom med ägg till Jesusbarnet? Det är ingen ordning på någonting nu förtiden tycker jag! Jag kommer inte att äta lussebulle förrän tidigast i slutet av november kan jag (nästan) lova er, så det så!

Bilden lånad från: http://www.blackeyes.nu/lussebulle1.jpg


Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Jag älskar julen och vill ha jul (och tillhörande bebis) nu!!!! Vi var på Ikea i helgen och lite pynt slank ner i korgen... Men jag håller med dig, bak och julmusik får vänta till första advent (eller veckan innan...) Hoppas att du får en bra dag - kram kram!

2009-10-13 @ 08:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0