Drinkmode?

                      

Det går trender och mode i allt, även i saker som vi stoppar i oss. Ett tag skulle maten innehålla frukt men nu är det super beige och töntigt. Om man beställer en drink på ett ställe i stan är det ”innedrinkar”, för några år sedan i början av Sex and the City eran var det Cosmopolitan i Martiniglas som gällde, sen har det varit Mijito och Caiprihnia (eller hur det nu stavas) som man skulle dricka (i varje fall där jag beställt drinkar). Efter detta har dessa drinkar utvecklats till till exempel Vanila Mojito eller dylikt. Det finns hur som helst ett mode i drinkar och det är bra länge sen som paraplydrinkar var inne. Det senaste dygnet har jag varit på kryssning med mina kollegor på Cinderella. På denna båt verkar barpersonalen lyckligt omedvetna om dessa trender. Om man som jag och en av mina kollegor är förtjust i den oerhört omoderna drinken Pina Colada är denna båt suverän. I Fun Club satt en tavla med olika drinkar som jag nog skulle vilja kategorisera som paraplydrinkar, de hade namn som BananaCoco Daiquiry  och Blueberry smothie. Vi bestämde oss för att pröva några av dessa färgglada skapelser och de alla smakade mycket gott. Båda provade vi vår kollegas Margarita som vi båda klassificerade som akvarievatten och alltför salt. Som sista drink slog vi till på varsin Pina Colada och konstaterade att detta måste vara paraplydrinkarnas paraplydrink, the motherdrink of all drinks. Varför finns det egentligen mode i vad vi äter och dricker? Varför inte bara äta och dricka det vi tycker om? Tänk om fler barer och restauranger precis som Cinderella behöll det gamla goda samtidigt som de utvecklades framåt, vad härligt det skulle vara. Det skulle innebära fler paraplydrinkar åt folket!


Bilden lånad från: http://fileserver.tinker.com/tinker/events/5/5247_main_image_1246052682.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0