Dubbeldop

                

Idag var vi i Riala kyrka på dubbeldop. Det var Kusinvitamins båda flickor, Giulia och Elisa som skulle döpas. Giulia som är 3,5 fick hjälpa till att hälla upp dopvattnet i dopfunten och tända sitt ljus och Elisa bar dopklänningen som mormor sydde av sin brudslöja till mammas dop. Mamma, moster, Kusinvitamin, Storebror och jag är döpta i den klänningen och alla namn är broderade tillsammans med dopdatum på klänningen. Efter dopet bjöds det på fika med tre sorters smörgåsar, en sorts paj, 5 sorters kakor och två sorters tårtor. Allt utom tårtorna hade flickornas farmor som är kyrkvärd i Rialakyrka bakat. Allt var mycket gott!

Ett tag trodde vi att Kusinvitamin skulle passa på att gifta sig när släkten ändå var samlad i en kyrka precis om mina föräldrar gjorde när Storebror döptes, fast det blev inget bröllop denna regninga dag i Roslagen. Trots det uteblivna bröllopet blev det en trevlig eftermiddag och jag fick passa på att "klämma lite på" Elisa som tog sig en lite powernap hos mig och på Gurra som skötte sig exemplariskt på sina sysslingars dop. Sysslingarna hade aldrig träffats förrut och det var flera andra släktingar som aldrig träffats förrut så det var trevligt. Egentligen borde det vara släktträff lite oftare!!!


Bilden lånad från: http://farm3.static.flickr.com/2467/3978951815_5ae150032b_m.jpg

Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Låter som en trevlig söndag! Vi fortsatte projektet röja hemma - nu med att storstäda köker och sortera alla viktiga papper-pärmer från typ tio år tillbaka... Mycket skoj! På eftermiddagen kom fam Selin över på fika så nu har vi träffat det lilla underverket! Det blev en mysig eftermiddag och inblick i vad som komma skall...



Måndag = jobb, fackpampen är på resande fot så jag får klara mig själv till imorgon kväll!



Hoppas att du får en bra start på veckan!



Kram kram!

2009-10-26 @ 07:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0