Snorjärs!

                  
Hela den underbart vackra hösten har jag klarat mig undan virus och bassiluser men nu har jag drabbats. Näsan började rinna lite smått igår och idag har den ”blommat ut” nästan helt. Blir täpptare och täpptare för varje timme som går. Men jag känner mig inte ett dugg kravlig i övrigt, jag känner mig pigg som en nötkärna (eller i varje fall så pigg som man kan bli när man går upp 05.10 på morgnarna).

 

Snorandet kommer inte ett dugg lägligt, imorgon eftermiddag kommer nämligen två av mina australiensiska ”föräldrar” och de ska stanna till söndag. Tur i oturen är att de ska bo hemma hos mina snälla föräldrar eftersom vår lägenhet är lite liten för att kunna ha sovande gäster, eller för att kunna erbjuda ett komfortabelt boende i varje fall så de slipper bo med snorjärsen mig. Jag hoppas att jag inte smittar dem med något eftersom de har rest så lång och det kommer inte bli kul för dem att resa hem förkylda. Jag hoppas att vädergudarna är med oss under veckoslutet så att vi kan visa upp Stockholm från dess vackra sida. I morgon blir det middag hos mamms och papps, på fredag får de turista på stan och så möter jag upp dem efter jobbet och bjuder sen på middag i det Sjöstadsfrökenska hemmet. På lördag har vi tänkt att det skulle bli någon form av skärgårdsutflykt, i vilken form beror på vädret men på kvällen blir det älg till middag. Så det blir full fart denna helg!

 

Jag vet att det har blivit dåligt med uppdateringar på sista tiden men ibland är det så mycket annat som ska hinnas med.

 

Ha det så skönt och njut av det vackra vädret medan det varar!


Bilden lånad från: http://www.lyckobloggen.se/wp-content/uploads/2009/09/happyVirus2.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0